Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11701/14324
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Коршунов Всеволод Вячеславович | ru_RU |
dc.contributor.author | Лодеск Владислава Игоревна | ru_RU |
dc.contributor.author | Lodesk Vladislava | en_GB |
dc.contributor.editor | Савченкова Нина Михайловна | ru_RU |
dc.contributor.editor | Savchenkova Nina Mikhаilovnа | en_GB |
dc.date.accessioned | 2018-07-26T15:29:16Z | - |
dc.date.available | 2018-07-26T15:29:16Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.other | 043535 | en_GB |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11701/14324 | - |
dc.description.abstract | Данная выпускная квалификационная работа исследует феномен блокбастера и применимость этого термина к определенным российским фильмам, снятых в новом миллениуме. Автор затрагивает вопросы социальной функции блокбастера как возрождающей культуру кинопоказов в кинотеатрах, разбирает конструкцию этого феномена c позиции жанра и обращается к его историческим истокам. Основным объектом исследования становятся так называемые российский блокбастеры, которых с каждым годом производится все больше. В ходе исследования выявляются причины бурного интереса к фильмам данного жанра в российской индустрии и результаты, к которым привела стратегия российских кинопроизводителей заимствовать проверенные голливудские тактики. | ru_RU |
dc.description.abstract | The research is dedicated to such phenomenon as blockbuster and the ability to use this term while disputing about Russian films produced in the new millennium. The author touches the questions of the social role of blockbusters in terms of reclaiming culture of big theater screenings, deconstructs blockbuster as the genre and approaches history of the phenomenon. The object researched in the paper is so called Russian blockbusters which number grows every year. During the research two things are defined: the reasons for such an interest to the genre among Russian production companies and the results of their strategies of adopting well-functioning Hollywood tactics. | en_GB |
dc.language.iso | ru | - |
dc.subject | массовый кинематограф | ru_RU |
dc.subject | жанровая теория | ru_RU |
dc.subject | кино аттракционов | ru_RU |
dc.subject | popular cinema | en_GB |
dc.subject | genre theory | en_GB |
dc.subject | cinema of attractions | en_GB |
dc.title | The Contemporary Russian Blockbuster: The Conflict of Visual Appeal and Narration | en_GB |
dc.title.alternative | Современный российский блокбастер: конфликт зрелищности и нарративности | ru_RU |
Appears in Collections: | BACHELOR STUDIES |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DIPLOM.docx | Article | 146,63 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
reviewSV_OTZYV_Lodesk.docx | ReviewSV | 122,36 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
reviewSV_stt07285_Korshunov_Vsevolod_Vyacheslavovich_(reviewer)(Ru).txt | ReviewRev | 7,81 kB | Text | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.