Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/14304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorКаверина Елена Анатольевнаru_RU
dc.contributor.authorПриходько Александра Игоревнаru_RU
dc.contributor.authorPrikhodko Aleksandraen_GB
dc.contributor.editorПанкова Галина Константиновнаru_RU
dc.contributor.editorPankova Galina Konstаntinovnаen_GB
dc.date.accessioned2018-07-26T15:29:13Z-
dc.date.available2018-07-26T15:29:13Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.other043448en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/14304-
dc.description.abstractАннотация выпускной квалификационной работы Приходько Александры Игоревны «Коммуникационные технологии продвижения исполнительских искусств в молодежной среде» Н.рук. – Панкова Галина Константиновна, доцент Кафедра связей с общественностью в бизнесе СПбГУ Очная форма обучения Данная работа посвящена исследованию эффективности коммуникационных технологий, применяемых в сфере исполнительского искусства для привлечения современной молодежи. Актуальность работы обусловлена усилением конкуренции на рынке культурных индустрий, в связи с развитием цифровых технологий, появлением новых форм досуга и низким уровнем интереса молодежи к исполнительским искусствам, к классической музыке в частности. Цель работы заключается в том, чтобы выяснить, какие коммуникационные технологии способствуют формированию интереса представителей поколения Z к исполнительским искусствам. Для достижения этой цели необходимо решить следующие задачи: дать общую характеристику коммуникационных технологий и определить основные принципы их разработки и внедрения в практическую деятельность; определить место классической музыки в системе массовых коммуникаций; выявить корреляцию поведенческих особенностей поколения Z и коммуникационных технологий, используемых в исполнительских искусствах; проанализировать собранный эмпирический материал по применению коммуникационных технологий и произвести оценку их эффективности; сформулировать выводы и рекомендации по продвижению концертов классической музыки в молодежной среде. Объект исследования — коммуникационные технологии продвижения исполнительских искусств. Предметом данного исследования являются коммуникационные технологии, используемые для продвижения концертов классической музыки в молодежной среде. Теоретическую базу составляет специальная и общая литература российских и зарубежных авторов: Ф. Котлера, Дж. Шефф, К. Л. Келлера, Г. Л. Тульчинского; Д. П. Гавры, А. Н. Чумикова, М. П. Бочарова, Д. Хэзмондалша. В качестве эмпирической базы использованы исследования современной молодежи, материалы из официального сообщества «ВКонтакте» Санкт-Петербургской Филармонии им. Д. Д. Шостаковича, а также статьи, посвященные психологии музыки. Работа состоит из введения, двух глав, заключения, списка источников и приложений.ru_RU
dc.description.abstractAn Annotation of the Graduate Qualification Work by Prikhodko Aleksandra Igorevna «Communicative technologies for the promotion of performing arts among young people» Research advisor – Pankova Galina Konstantinovna, A.P. Public Relations in Business, Saint Petersburg State University Full-time program This research contains the study of the effectiveness of communicative technologies used in the field of performing arts to attract modern youth. The research relevance is determined by the modern conditions of market competition, caused by the development of digital technologies, the emergence of new forms of leisure and low range of the interest among the young people for the performing arts, for classical music in particular. The goal of the research is to find out which communication technologies contribute to the formation of interest of representatives of the generation Z for the performing arts. In accordance with this purpose, the following research objectives have been set: to give a general description of communication technologies and determine the main principles of their development and implementation in practice; to determine the place of classical music in the system of mass communications; to reveal correlation of behavioral features of generation Z and communication technologies used in performing arts; to collect primary data for the study of Russian and world experience in the implementation of cultural projects in the youth environment; to analyze the collected empirical material on the application of communication technologies and evaluate their effectiveness; to formulate conclusions and recommendations on the promotion of concerts of classical music in the youth environment. The research object is the communicative technologies for the promotion of the performing arts. The research subject is the communication technologies used to promote concerts of classical music among young people. The theoretical background of our research is formed by the special and general literature of Russian and foreign authors: F. Kotler, J. Scheff, K.L. Keller, G.L. Tulchinsky; D.P. Gavra, A.N. Chumikov, M.P. Bocharov, D. Hesmondalgh. The empirical background is presented with the research of modern youth, materials from the official account "VKontakte" of the St. Petersburg Philharmonic, as well as articles on the psychology of music. The research structure consists of introduction, theoretical chapter, practical chapter, conclusion, a list of sources and applications.en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectкоммуникационные технологииru_RU
dc.subjectисполнительские искусстваru_RU
dc.subjectмолодежьru_RU
dc.subjectпоколение Zru_RU
dc.subjectклассическая музыкаru_RU
dc.subjectPR в сфере культурыru_RU
dc.subjectcommunicative technologiesen_GB
dc.subjectperforming artsen_GB
dc.subjectyouthen_GB
dc.subjectgeneration Zen_GB
dc.subjectclassical musicen_GB
dc.subjectpublic relations in cultural industriesen_GB
dc.titleCommunication technologies of the performing arts promotion among youthen_GB
dc.title.alternativeКоммуникационные технологии продвижения исполнительских искусств в молодежной средеru_RU
Appears in Collections:BACHELOR STUDIES

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
st043448.docArticle4,87 MBMicrosoft WordView/Open
reviewSV_Recenziya_A_I_Prixodko.docxReviewRev16,52 kBMicrosoft Word XMLView/Open
reviewSV_st006631_Kaverina_Elena_Anatolevna_(reviewer)(Ru).txtReviewRev6,92 kBTextView/Open
reviewSV_st006647_Pankova_Galina_Konstantinovna_(supervisor)(Ru).txtReviewSV8,94 kBTextView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.