Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/12452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorБоева Галина Николаевнаru_RU
dc.contributor.authorСеливерстова Ангелина Сергеевнаru_RU
dc.contributor.authorSeliverstova Angelinaen_GB
dc.contributor.editorТитаренко Светлана Дмитриевнаru_RU
dc.contributor.editorTitarenko Svetlana Dmitrievnаen_GB
dc.date.accessioned2018-07-26T15:18:02Z-
dc.date.available2018-07-26T15:18:02Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.other042868en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/12452-
dc.description.abstractПредставленная работа посвящена проблеме взаимодействия словесного и визуального в поэтике прозы Леонида Андреева 1904‒1907 гг. Рассматриваются проблемы экфрасиса и экфрастической интенции произведений автора. Анализируются следующие живописные, фотографические и кинематографические приемы: фокальные точки, тромплей, сферическая перспектива, ретушь, оверлоппинг, антропоцентрическая камера. Типологическая схожесть стиля Андреева и некоторых западноевропейских художников исследуется как визуальный интертекст. Внутренняя кинематографичность текстов писателя рассматривается как основа для экранизации. Показана трансформация визуальных образов при киноадаптации произведений Андреева.ru_RU
dc.description.abstractThe presented work is devoted to the problem of interaction between verbal and visual poetry of Leonid Andreev's prose of 1904‒1907. The problems of ecphrasis and the ecphrase intention of the author's works are considered. The following picturesque, photographic and cinematic techniques are analyzed: focal points, trompe l'oeil, spherical perspective, retouching, overlapping, anthropocentric camera. Typological similarity of Andreev's style and some Western European artists are explored as a visual intertext. The internal cinematography of the writer's texts is regarded as the basis for the film adaptation. The transformation of visual images in cinema adaptation of Andreev's works are shown.en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectпроза Леонида Андрееваru_RU
dc.subjectинтермедиальностьru_RU
dc.subjectвизуальная поэтикаru_RU
dc.subjectвизуальный образru_RU
dc.subjectинтертекстru_RU
dc.subjectэкфрасисru_RU
dc.subjectэкфрастический принципru_RU
dc.subjectживописностьru_RU
dc.subjectкиноинтерпретация.ru_RU
dc.subject: Leonid Andreev's proseen_GB
dc.subjectintermedialityen_GB
dc.subjectvisual poeticsen_GB
dc.subjectvisual imageen_GB
dc.subjectintertexten_GB
dc.subjectecphrasisen_GB
dc.subjectecphrasic principleen_GB
dc.subjectpicturesquenessen_GB
dc.subjectfilm interpretation.en_GB
dc.titleVisual images in Leonid Andreyev’s prose poetics of 1904-1907 yearsen_GB
dc.title.alternativeВизуальные образы в поэтике прозы Леонида Андреева 1904–1907 гг.ru_RU
Appears in Collections:MASTER'S STUDIES

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VKR_Seliverstova.pdfArticle957,65 kBAdobe PDFView/Open
reviewSV_Recenziya_VKR_Seliverstova.PDFReviewRev2,36 MBAdobe PDFView/Open
reviewSV_st002612_Titarenko_Svetlana_Dmitrievna_(supervisor)(Ru).txtReviewSV4,73 kBTextView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.