Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11701/42435
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Филиппов Максим Викторович | ru_RU |
dc.contributor.advisor | Filippov Maksim Viktorovic | en_GB |
dc.contributor.author | Жэнь Боюй | ru_RU |
dc.contributor.author | Zen Bouj | en_GB |
dc.contributor.editor | Зырянова Анна Александровна | ru_RU |
dc.contributor.editor | Zyranova Anna Aleksandrovna | en_GB |
dc.date.accessioned | 2023-07-26T12:04:01Z | - |
dc.date.available | 2023-07-26T12:04:01Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | 097282 | en_GB |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11701/42435 | - |
dc.description.abstract | В настоящее время внимание общества во многих странах мира, включая Россию и Китай, привлечено к поддержке детей с расстройством аутистического спектра. Графический дизайнер средствами своей профессии также способен внести вклад в решение данной социально значимой проблемы. Современные технологии создают новые для этого возможности: для веб-сайтов, локального применения на гаджетах создаются ориентированные на детей с РАС приложения. От графического дизайнера в данном случае зависит комфортность и, следовательно, эффективность их использования. В некоторых случаях креативные идеи графического дизайнера способны улучшить имеющиеся функциональные решения приложений данной направленности. Анализ опубликованных и внедренных средств, а также предъявляемых к ним современных этических и технологических требований, позволил разработать теоретические и практические основания для нового графического интерфейса приложения, помогающего детям с РАС. | ru_RU |
dc.description.abstract | Currently, the attention of society in many countries of the world, including Russia and China, is drawn to the support of children with autism spectrum disorder. A graphic designer, by means of his profession, is also able to contribute to the solution of this socially significant problem. Modern technologies create new opportunities for this: for websites, local use on gadgets, applications are created aimed at children with ASD. In this case, the comfort and, therefore, the effectiveness of their use depends on the graphic designer. In some cases, the creative ideas of a graphic designer can improve the existing functional solutions for applications of this direction. An analysis of the published and implemented tools, as well as the modern ethical and technological requirements placed on them, made it possible to develop the theoretical and practical foundations for a new graphical interface for an application that helps children with ASD. | en_GB |
dc.language.iso | ru | |
dc.subject | графический дизайн | ru_RU |
dc.subject | социальная история | ru_RU |
dc.subject | шкала контроля | ru_RU |
dc.subject | дизайн приложения | ru_RU |
dc.subject | планшет | ru_RU |
dc.subject | дизайн пользовательского опыта | ru_RU |
dc.subject | graphic design | en_GB |
dc.subject | social story | en_GB |
dc.subject | control scale | en_GB |
dc.subject | application design | en_GB |
dc.subject | tablet | en_GB |
dc.subject | user experience design | en_GB |
dc.title | Methods and tools for designing an application for communication and support for children with autism spectrum disorders | en_GB |
dc.title.alternative | Методы и средства проектирования приложения для коммуникации и поддержки детей с раcстройствами аутического спектра | ru_RU |
Appears in Collections: | MASTER'S STUDIES |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zen_Bouj__dissertacia.pdf | Article | 1,84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Zen_Bouj_prezentacia.pdf | Article | 2,74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Zen_Bouj_animacia.mp4 | Article | 7,37 MB | Unknown | View/Open |
Zen_Bouj_ssylki.pdf | Article | 81,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
reviewSV_otzyv_rukovoditela_Zyranova_B_Zen.pdf | ReviewSV | 244,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
reviewSV_st097282_Zen_Bouj_(supervisor)(Ru).txt | ReviewSV | 4,88 kB | Text | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.