Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/10839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorМавринский Илья Игоревичru_RU
dc.contributor.authorПархачева Анастасия Михайловнаru_RU
dc.contributor.authorParkhacheva Anastasiiaen_GB
dc.contributor.editorПотёмкин Виталий Ивановичru_RU
dc.contributor.editorPotemkin Vitalii Ivаnovichen_GB
dc.date.accessioned2018-07-25T20:11:17Z-
dc.date.available2018-07-25T20:11:17Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.other031361en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/10839-
dc.description.abstractВ данной дипломной работе будет рассмотрено документальное кино с точки зрения его использования в качестве средства пропаганды и орудия в информационной войне, а также возможности существования такого документального кино как самостоятельного эстетического феномена. В ходе исследования будет проведен анализ документальных фильмов нацистской Германии и Советского Союза, относящихся ко времени Второй Мировой войны, и исследованы репрезентируемая в них картина мира и средства, с помощью которых достигается ее построение. Будут рассмотрены документальные фильмы как средство коммуникации и погружения зрителей в в особую сконструированную реальность, исследованы приемы и причины, заставляющие принимать ее за объективную. Основное внимание будет уделено образу врага и образу героя как имеющим особую важность в условиях биполярного мира военного пропагандистского фильма. Работа состоит из введения, двух глав и заключения. В первой главе будут рассмотрены теоретические основания и принципы действия пропаганды, специфика кинематографа как средства пропаганды; сформулированы основные приемы, по которым строится пропагандистский документальный фильм. Во второй главе будет проведен анализ документального кино как со стороны Советского Союза, так и со стороны Германии как дух противоборствующих сторон с диаметрально различными целями пропаганды с целью исследовать, как применяются теоретические построения на практике и выявить их особенности.ru_RU
dc.description.abstractIn this graduate work documentary cinema will be considered from the point of view of its use as a means of propaganda and weapon in the information war, as well as the possibility of the existance of such documentary films as an independent aesthetic phenomenon. During the research analysis of documentary films of Nazi Germany and the Soviet Union from the time of Second World War will be held and the view of the world represented in them and the means through which its structure is achieved will be studied. Documentaries will be considered as a means of communication and immersion of the audience in a special constructed reality, and the methods and reasons forcing viewers to take it for the objective will be explored. The focus will be on the image of the enemy and the image of the hero as images having partilular importance in the context of a bipolar world of military propaganda film. The work consists of introduction, two chapters and conclusion. The first chapter will be devoted to the theoretical foundations and the principles of propaganda and the specificity of cinema as a means of propaganda; the basic rules and techniques for the construction of a propagandistic documentary film will be described. In the second chapter analysis of documentary films both from the side of the Soviet Union and from Germany as the two opposing sides with diametrically different purposes of propaganda will be held to explore how theoretical construcrs applies in practice and to identify their characteristics.en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectдокументальный кинематографru_RU
dc.subjectкинематограф нацистской Германииru_RU
dc.subjectсоветский документальный фильмru_RU
dc.subjectобраз врагаru_RU
dc.subjectпропагандаru_RU
dc.subjectdocumentary cinemaen_GB
dc.subjectcinema of Nazi Germanyen_GB
dc.subjectsoviet documentary filmen_GB
dc.subjectimage of enemyen_GB
dc.subjectpropagandaen_GB
dc.titleDocumentary films as a propaganda tool during World War IIen_GB
dc.title.alternativeДокументальный кинематограф как средство пропаганды во Второй Мировой войнеru_RU
Appears in Collections:BACHELOR STUDIES



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.