Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/996
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.advisorShirokova, Galina V.-
dc.contributor.authorShalonya, Anastasia-
dc.contributor.authorШалонья, А.-
dc.date.accessioned2014-03-30T20:31:52Z-
dc.date.available2014-03-30T20:31:52Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/996-
dc.description.abstractThe goal of the study was to analyze the influence of host institutional environment on the foreign SME internationalization on the emerging market of Russia. Degree of company’s internationalization on the targeted market served as a measurement for internationalization activity on that market. Among the main tasks of the study were the identification of institutional factors that influence the foreign SMEs internationalization in Russia, main institutional barriers that hinder the internationalization of foreign SMEs on the Russian market and main motives for internationalization in Russia. Finnish SMEs that already have entered the Russian market were the object of the study. Institutional environment was defined as the combination of formal and informal institutional factors. Government policy and programs, commercial infrastructure, physical infrastructure and market openness were identified as factors of formal institutional environment. The informal institutional distance was analyzed through business culture. Five hypotheses were stated and tested in the research. The test of hypotheses revealed that favorable formal institutional factors have a positive influence of the degree of internationalization. The test for hypothesis about business culture was statistically insignificant. The research revealed that the main motive of Finnish SMEs to internationalize in Russia is the size and the fast development of the Russian market. As the research showed, the Russian institutional environment is unpredictable and hostile towards foreign SMEs internationalization efforts.en_GB
dc.language.isoEnglishen_GB
dc.publisherMaster in International Business, Graduate School of Management, Saint Petersburg State Universityen_GB
dc.subjectinternational entrepreneurshipen_GB
dc.subjectinternationalizationen_GB
dc.subjectSMEsen_GB
dc.subjectinstitutional environmenten_GB
dc.subjectinstitutional factorsen_GB
dc.subjectмеждународное предпринимательствоen_GB
dc.subjectинтернационализацияen_GB
dc.subjectмалый и средний бизнесen_GB
dc.subjectинституциональная средаen_GB
dc.subjectинституциональные факторыen_GB
dc.titleThe influence of institutional factors on the internationalisation of foreign small- and medium-sized enterprises (SMEs) on the Russian market: The case of Finnish SMEsen_GB
dc.title.alternativeВлияние институциональных факторов на интернационализацию иностранных малых и средних компаний на российском рынке (на примере финских компаний)en_GB
dc.typeThesisen_GB
dc.description.altabstractЦелью исследования являлся анализ влияния заграничной институциональной среды на интернационализацию иностранных малых и средних компаний на развивающемся рынке России. Основной задачей исследования являлось выявление институциональных факторов, которые оказывают влияние на интернационализацию, основных препятствий для интернационализации иностранных малых и средних компаний на российском рынке и основных мотивов для интернационализации в Россию. Финские малые и средние компании являлись объектом исследования. Институциональная среда рассматривалась как совокупность формальных и неформальных институциональных факторов. Государственная политика и программы, коммерческая инфраструктура, физическая инфраструктура и открытость рынка являлись формальными институциональными факторами в исследовании. Неформальная институциональная дистанция была проанализирована через бизнес культуру. Было разработано и протестировано пять гипотез. Тестирование гипотез показало, что благоприятные формальные институциональные факторы позитивно влияют на степень интернационализации. Гипотеза о бизнес культуре оказалась статистически незначимой. Исследование показало, что основным мотивом интернационализации финских компаний на российском рынке является размер и быстрое развитие рынка. Институциональная среда России является неблагоприятной и непредсказуемой для интернационализации иностранных малых и средних компаний, согласно результатам исследования.en_GB
Располагается в коллекциях:Master's Theses



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.