Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/5469
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorГавра Дмитрий Петровичru_RU
dc.contributor.authorФилиппова Виктория Александровнаru_RU
dc.contributor.editorГавра Д. Пru_RU
dc.date.accessioned2016-10-10T02:33:11Z-
dc.date.available2016-10-10T02:33:11Z-
dc.date.issued2016
dc.identifier.other035747en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/5469-
dc.description.abstractДанная работа посвящена сравнению процессов формирования политической повестки дня в России и Бразилии в контексте гибридизации медиапространств этих стран. Рассмотрены история и современное состояние теории повестки дня, представлено авторское понимание понятий «медиасфера» и «медиасистема» в контексте процессов гибридизации. Рассмотрена интеграция новых медиа в классическую схему функционирования СМИ в контексте модели 4-х этапов интеграции Кастельса. Дана обобщающая характеристика современных медиасистем России и Бразилии (2010-2014 гг.), а также изучены методологические возможности Твиттера для изучения повестки дня в современных медиасферах. Представлена предметная и уровневая структуру повестки дня в современных гибридизированных медиасистемах. Представлена программа исследования, посвященная изучению роли традиционных СМИ и новых медиа в процессе формирования повестки дня.ru_RU
dc.description.abstractThis paper is devoted to comparison of processes of agenda setting in Russia and Brazil in the context of hybridization of media spaces of these countries. The history and a current state of the agenda and framing theory are described. It presents the author's understanding of the concepts "media sphere" and "media system" in the context of hybridization processes in media spheres. Also it presents integration of new media into the classical scheme of mass media functioning in the context of model of 4 stages of integration of Castells. The complex characteristic of modern media systems of Russia and Brazil is given (2010-2014), and methodological opportunities of Twitter for studying of the agenda in modern media spheres are presented. The paper shows the subject and level structure of the agenda in the modern hybridized media systems. The research program devoted to investigation of a role of traditional mass media and new media in the course of agenda setting.en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectполитическая повестка дняru_RU
dc.subjectформирование повестки дняru_RU
dc.subjectмедиасфераru_RU
dc.subjectгибридная медиасистемаru_RU
dc.subjectpolitical agendaen_GB
dc.subjectagenda settingen_GB
dc.subjectmediasphereen_GB
dc.subjecthybrid media systemen_GB
dc.titleCreating political agenda in modern mediasphere: A case study of Russia and Brazil in 2010-2014en_GB
dc.title.alternativeФормирование политической повестки дня в современной медиасфере (Россия и Бразилия, 2010-2014 гг.)ru_RU
Appears in Collections:DOCTORAL STUDIES



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.