Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/43521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorЛисовская Антонина Юрьевнаru_RU
dc.contributor.advisorLisovskaa Antonina Urevnaen_GB
dc.contributor.authorШарипов Акмаль Халимовичru_RU
dc.contributor.authorSaripov Akmal Halimovicen_GB
dc.contributor.editorЗамулин Андрей Леонидовичru_RU
dc.contributor.editorZamulin Andrej Leonidovicen_GB
dc.date.accessioned2023-07-26T12:59:04Z-
dc.date.available2023-07-26T12:59:04Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.other081508en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/43521-
dc.description.abstractЦелью данного исследования являлось: определение роли эмоционального интеллекта руководителя в формировании коммуникативной культуры организации. Основные задачи заключались в: 1. изучить литературу по вопросам лидерства, эмоционального интеллекта и коммуникативной культуры в организации; 2. выявить различные стили лидерства, коммуникативные компетенции руководителей и уровень их эмоционального интеллекта; 3. выявить особенности коммуникативной культуры в коллективе; 4. сформулировать выводы о роли эмоционального интеллекта в формировании коммуникативной культуры в организации; 5. разработать рекомендации по развитию эмоционального интеллекта руководителей. Эмпирическую основу работы составляет качественное исследование, включающее анализ интервью трёх руководителей - представителей различных организаций и трёх сотрудников от каждой из этих организаций и опросник ЭмИн Д.В. Люсина на определение психотипа руководителей. Основные результаты: определена роль эмоционального интеллекта в формировании и поддержании благоприятной коммуникативной культуры; выявлены особенности лидерства руководителей, опирающиеся на уровень развития их эмоционального интеллекта; разработаны выводы и рекомендации по развитию эмоционального интеллекта.ru_RU
dc.description.abstractThe purpose of this study was: to determine the role of the emotional intelligence of the head in the formation of the communicative culture of the organization. The main tasks were: 1. to study the literature on leadership, emotional intelligence and communicative culture in the organization; 2. to identify different leadership styles, communicative competencies of managers and their level of emotional intelligence; 3. to identify the features of communicative culture in the team; 4. to formulate conclusions about the role of emotional intelligence in the formation of communicative culture in the organization 5. develop recommendations for the development of emotional intelligence of managers. The empirical basis of the work is a qualitative study that includes an analysis of interviews of three managers - representatives of various organizations and three employees from each of these organizations and a questionnaire by EmIn D.V. Lyusin to determine the psychotype of managers. Main results: the role of emotional intelligence in the formation and maintenance of a favorable communicative culture is determined; leadership features of managers based on the level of development of their emotional intelligence are revealed; conclusions and recommendations for the development of emotional intelligence are developed.en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectКоммуникативная культураru_RU
dc.subjectкоммуникацияru_RU
dc.subjectстиль лидерстваru_RU
dc.subjectэмоциональный интеллектru_RU
dc.subjectCommunicative cultureen_GB
dc.subjectcommunicationen_GB
dc.subjectleadership styleen_GB
dc.subjectemotional intelligenceen_GB
dc.titleEmotional Intelligence of a Manager as a Factor in the Development of Communicative Culture in an Organizationen_GB
dc.title.alternativeЭмоциональный интеллект руководителя как фактор развития коммуникативной культуры в организацииru_RU
Appears in Collections:BACHELOR STUDIES

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Saripov_A_VKR.docxArticle1,63 MBMicrosoft Word XMLView/Open
reviewSV_Otzyv_Saripov_A_.docxReviewSV40,94 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.