Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/40845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorПолякова Светлана Дмитриевнаru_RU
dc.contributor.advisorPolakova Svetlana Dmitrievnaen_GB
dc.contributor.authorПлужников Владислав Дмитриевичru_RU
dc.contributor.authorPluznikov Vladislav Dmitrievicen_GB
dc.contributor.editorСидорина Инесса Евгеньевнаru_RU
dc.contributor.editorSidorina Inessa Evgenevnaen_GB
dc.date.accessioned2023-04-06T21:52:16Z-
dc.date.available2023-04-06T21:52:16Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.other085527en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/40845-
dc.description.abstractВ данной выпускной квалификационной работе на соискание степени магистра рассматривается исследование особенностей восприятия и взаимодействия детей 7–9 лет с геоизображениями на примере карт из детского электронного атласа Ленинградской области. Кроме того, представлена технология создания подобных произведений на базе ПО Figma. В рамках экспериментальной части исследования было проведено тестирование, основанное на сравнении опыта использования электронных и аналоговых (бумажных) современных геоизображений, по результатам которого выявлены преимущества и недостатки каждого вида картографического произведения. Работа размещена на 71 странице и состоит из введения, 4 глав (включая 18 разделов), заключения, списка литературы и 8 приложений. Кроме того, приведены 3 таблицы и 20 рисунков.ru_RU
dc.description.abstractThis master’s degree qualification paper examines the study of the perception and interaction of children 7–9 years old with geoimages using the example of maps from the children's electronic atlas of the Leningrad region. In addition, the technology for creating such works based on Figma software is presented. As part of the experimental part of the study, testing was carried out based on a comparison of the experience of using electronic and analog (paper) modern geoimages, the results of which revealed the advantages and disadvantages of each type of cartographic work. The work is placed on 71 pages. Furthermore, it consists of an introduction, 4 chapters (including 18 sections), a conclusion, a list of references and 8 appendices. In addition, there are 3 tables and 20 images.en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectвосприятиеru_RU
dc.subjectэлектронный атласru_RU
dc.subjectдетиru_RU
dc.subjectFigmaru_RU
dc.subjectperceptionen_GB
dc.subjectelectronic atlasen_GB
dc.subjectchildrenen_GB
dc.subjectFigmaen_GB
dc.titleStudying modern geoimagery perception: a case study of the Leningrad region electronic atlas for childrenen_GB
dc.title.alternativeИзучение восприятия современных геоизображений на примере детского электронного атласа Ленинградской областиru_RU
Appears in Collections:MASTER'S STUDIES

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VKR_Pluznikov.docxArticle10,06 MBMicrosoft Word XMLView/Open
VKR_Pluznikov.pdfArticle4,4 MBAdobe PDFView/Open
reviewSV_Otzyv_rukovoditela_Pluznikov.pdfReviewSV113,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.