Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11701/3430
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Могилевич Мария Николаевна | ru_RU |
dc.contributor.author | Яблонская Анна Павловна | ru_RU |
dc.contributor.author | Iablonskaia Anna | en_GB |
dc.contributor.editor | кандидат философских наук Могилевич М.Н | ru_RU |
dc.contributor.editor | Candidate of Science (Philosophy) M.N.Mogilevich | en_GB |
dc.date.accessioned | 2016-08-31T12:46:21Z | - |
dc.date.available | 2016-08-31T12:46:21Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | 012125 | en_GB |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11701/3430 | - |
dc.description.abstract | Представленная квалификационная работа посвящена исследованию проблемы деидеологизации искусства Италии после правления Бенито Муссолини на примере кинематографа. Рассмотрение феномена неореализма как реакции на идеологизацию художественной культуры «черного двадцатилетия» является актуальной проблемой в европейской культурной традиции 20-21 веков, так как он зачастую рассматривается только в историческом контексте без принятия во внимание культурного аспекта. Выбранный подход позволяет провести сравнительный анализ кинопроизведений тоталитарной эпохи на фоне киноработ неореалистических авторов для вычленения их общих черт и специфических различий. | ru_RU |
dc.description.abstract | The present graduation thesis deals with the problem of de-ideologization of art in Italy after Benito Mussolini's rule as in the case of cinema. Consideration of the phenomenon of neo-realism as a response to the ideologization of the "twenty dark years" culture is a topical problem related to the European cultural tradition of XX-XXI centuries because it is often seen only in its historical context without taking into account the cultural aspect. The selected approach makes it possible to carry out comparative analysis of films made during the totalitarian period against films made by neo-realist authors in order to determine their similarities and specific differences. | en_GB |
dc.language.iso | ru | |
dc.subject | Неореализм | ru_RU |
dc.subject | Итальянский неореализм | ru_RU |
dc.subject | Кинематограф Италии | ru_RU |
dc.subject | Тоталитарная культура | ru_RU |
dc.subject | Художественная культура «черного двадцатилетия» | ru_RU |
dc.subject | Идеология в культуре | ru_RU |
dc.subject | Деидеологизация искусства | ru_RU |
dc.subject | Neo-realism - Italian | en_GB |
dc.subject | neo-realism - Italian cinema | en_GB |
dc.subject | Totalitarian culture | en_GB |
dc.subject | Culture and arts of the "twenty dark years" | en_GB |
dc.subject | Ideology in culture | en_GB |
dc.subject | De-ideologization of arts | en_GB |
dc.title | De-ideologization of art in Italy after Mussolini's rule: The case of cinema | en_GB |
dc.title.alternative | Деидеологизация в искусстве Италии после правления Муссолини (на примере кинематогрофа) | ru_RU |
Appears in Collections: | BACHELOR STUDIES |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
merged_1.pdf | Article | 1,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
reviewSV_st002911_Mogilevich_Mariya_Nikolaevna_(supervisor)(Ru).txt | ReviewSV | 2,92 kB | Text | View/Open |
reviewSV_st002911_Mogilevich_Mariya_Nikolaevna_(reviewer)(Ru).txt | ReviewRev | 6,47 kB | Text | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.