Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/2754
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorBazhalkina, Natalia S.-
dc.date.accessioned2016-08-27T16:35:14Z-
dc.date.available2016-08-27T16:35:14Z-
dc.date.issued2016-03-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/2754-
dc.description.abstractThe aim of this article is to characterize linguistic and extralinguistic features of blog as a separate Internet genre of pedagogical discourse in the English language. The genre peculiarities of blog and Internet communication, which depend on social factors of the interlocutors, are distinguished in terms of the pedagogical discourse. Respectful manner of communication, compliance to the norms of literal language in the written speech, official and semi-official style of communication are pointed out. There is a general tendency to simplify the language in speech, preserving a high level of the language self-control in the Internet pedagogical discourse.en_GB
dc.language.isoruen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesVestnik of St Petersburg University. Series 9. Philology. Asian Studies. Journalism;Issue 1-
dc.subjectpedagogical discourseen_GB
dc.subjectblogen_GB
dc.subjectgenreen_GB
dc.subjectInternet communicationen_GB
dc.subjectcommenten_GB
dc.titleThe Internet Blog as a Genre in Pedagogical Discourseen_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Bazhalkina.pdf535,32 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.