Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11701/26083
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Кабанин Александр Фёдорович | ru_RU |
dc.contributor.advisor | Kabanin Aleksandr Fedorovic | en_GB |
dc.contributor.author | Лушина Анастасия Викторовна | ru_RU |
dc.contributor.author | Lusina Anastasia Viktorovna | en_GB |
dc.contributor.editor | Николаева Марина Николаевна | ru_RU |
dc.contributor.editor | Nikolaeva Marina Nikolaevna | en_GB |
dc.date.accessioned | 2021-03-24T15:09:08Z | - |
dc.date.available | 2021-03-24T15:09:08Z | - |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 053313 | en_GB |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11701/26083 | - |
dc.description.abstract | Темой своей дипломной работы я выбрала три рассказа Надежды Лохвицкой (Тэффи) "Весна Весны", "Трубка", " Маляр". В рассказах Тэффи с юмором и иронией показаны разнообразные житейские ситуации. Действие происходит в начале 20-го века,но персонажи легко узнаваемы и сейчас. Суть: люди и чувства не меняются. Первое произведение «Весна Весны», Главная героиня девочка- подросток и ее фантазии о любви. Действие происходит весной во время путешествия по железной дороге. Легкую атмосферу произведения я передаюсветлой цветовой гаммой. Второй рассказ»Маляр», это забавная история, анекдот из жизни автора . Маляр и его поступки не объяснимы для Тэффи как «тайна бытия». Основной цвет здесь- красный, так как красные двери главный предмет конфликта вэтой истории. Третий рассказ»Трубка» привлек мое внимание перевоплощением героя из серого никчемного существа в человека, который находит собственный миф. И эта перемена происходит благодаря курительной трубке. Этот рассказ я решаю в серо-охристой гамме, наиболее характерной для Петербурга. В целом, я хотела сделать свою работу легкой и лаконичной . В решении задачи я ориентировалась на фотодокументы этого периода, художников начала 20- го века, а именно Остроумова- Лебедева ( виды Петербурга и пейзажи) Бенуа, Альфонс Муха, Добужинский, Лансере и другие. А также меня вдохновлял плакат и орнамент стиля модерн и ар нуво, я пыталась использовать основные виды этого стиля, а именно : плавность линий, приглушенные цвета, лаконичность форм, светлую гамму. Материал исполнения я выбрала акварель и карандаш, так как легкость и прозрачность этих материалов очень подходит по настроению произведений. | ru_RU |
dc.description.abstract | Good afternoon dear colleagues and guests. My name is Anastasia Lushina. I am a student of the Film and television faculty. I would like to bring your attention to my graduation work which is twelve motion picture sketches depicted three stories. The stories are written by Nadezhda Lokhvitskaya (also known as Taffy) - the writer of the beginning of the twentieth century. Storiesshow the variety of everyday situations with lots of humor and irony. The characters are easily recognizable nowadays. The point is that people andfeelings do not change ever. The main character in the first story "Spring of Spring" is a teenage girl and her fancy about love. The action takes place in spring while her traveling by train. I have chosen a light color scheme to show the light atmosphere of the plot. The second story "Housepainter" is a funny story, an anecdote from the author’s life. The painter and his actions are inexplicable to Taffy and appear for her as "the mystery of being". The main color here is red as the red doors are the main subject of a conflict in The third story "Tube" had my attention by transformation of the character out of an inconspicuous creature into a man who finds his own myth. And this change happens owing to the smoking pipe. I have decided to depict this story in the gray-ochre scale which is the most illustrative colour of St. Petersburg.Generally speaking I was anxious to create a light and brief work. In the process of searching the solutions I kept to documentary photographs of that period and artists works, namely Ostroumov-Lebedev (views of St. Petersburg and landscapes), Benois,Alphonse Mukha, Dobuzhinsky, Lancer and others. I was also inspired by the poster and pattern of Art Nouveau and Modern style. I tried to use the main types of these styles which are smooth lines, muted colors, laconic forms, light colors. I have chosen watercolor and pencil as the lightness and transparency ofthese materials are the most appropriate for the mood of the works. | en_GB |
dc.language.iso | ru | |
dc.subject | Тэффи | ru_RU |
dc.subject | Россия | ru_RU |
dc.subject | Начало 20-го века | ru_RU |
dc.subject | быт | ru_RU |
dc.subject | ирония. акварель | ru_RU |
dc.subject | Taffy | en_GB |
dc.subject | Russia | en_GB |
dc.subject | the beginning of the 20th century | en_GB |
dc.subject | irony | en_GB |
dc.subject | watercolor | en_GB |
dc.title | N. Teffy. Novels ("Pipe", "House Painter", "The Spring of the Spring") | en_GB |
dc.title.alternative | Тэффи. Рассказы («Трубка», «Маляр», «Весна Весны») | ru_RU |
Appears in Collections: | MAIN FIELD OF STUDY |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
zasita.doc | Article | 22 kB | Microsoft Word | View/Open |
reviewSV_OTZYV__nauc.ruk_=Lusina_Teffi_Tri_rasskaza.docx | ReviewSV | 17,25 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.