Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/1741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZograf, Olga P.-
dc.contributor.authorЗограф, О. П.-
dc.date.accessioned2015-09-28T13:40:02Z-
dc.date.available2015-09-28T13:40:02Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/1741-
dc.description.abstractIn the current market conditions with globalized economy and rapid changes companies’ competitiveness is based on their ability to manage knowledge. However, this process incurs some challenges, which can be minimized either by following one KM strategy to avoid any contradictions between HRM practices, or by implementing HRM bundles to attain a synergy effect. The applicability of both solutions was checked on a sample of 240 Russian manufacturing companies. It appeared that too narrow focus on KM strategy and implementation of HRM bundles didn’t lead to better performance results. This indicated that effective way of doing business varies within the countries and, thus, the role of context cannot be neglected in the studies.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherSaint Petersburg University, Graduate School of Management, Master in International Business Programen_GB
dc.subjectknowledge management strategy (KM)en_GB
dc.subjecthuman resources management bundles (HRM)en_GB
dc.subjectmanagement practicesen_GB
dc.subjectmarket performanceen_GB
dc.subjectpersonalizationen_GB
dc.subjectcodificationen_GB
dc.subjectRussiaen_GB
dc.subjectзнаниевая стратегияen_GB
dc.subjectпрактики управления персоналомen_GB
dc.subjectрыночная эффективностьen_GB
dc.subjectперосонализацияen_GB
dc.subjectкодификацияen_GB
dc.subjectРоссияen_GB
dc.titleKnowledge-oriented HRM practices: influence of KM strategy and HRM bundles on organizational performanceen_GB
dc.title.alternativeПрактики управления персоналом, направленные на знания: влияние знаниевой стратегии и групп практик на деятельность компанииen_GB
dc.typeThesisen_GB
dc.description.altabstractВ условиях глобального рынка и постоянных экономических имений компаниям необходимо эффективно управлять имеющимися знаниями, чтобы оставаться конкурентоспособными. Однако процесс управления знаниями не лишен трудностей. Возможными решениями в данной ситуации было предложено либо внедрение одной знаниевой стратегии либо использование групп взаимосвязанных практик. Применимость обоих вариантов была проверена на 240 российских производственных компаниях. Однако оказалось, что внимание к одной знаниевой стратегии и использование групп практик не привело к улучшенным показателям деятельности. Поэтому в исследованиях стоит учитывать, что эффект от одних и тех же практик в разных странах может быть совершенно разный.en_GB
Appears in Collections:Master's Theses



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.