Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/13967
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorПоляков Николай Станиславовичru_RU
dc.contributor.authorЛевина Валентина Вадимовнаru_RU
dc.contributor.authorLevina Valentinaen_GB
dc.contributor.editorКравцова Марина Евгеньевнаru_RU
dc.contributor.editorKravtsova Marina Evgenevnаen_GB
dc.date.accessioned2018-07-26T15:27:18Z-
dc.date.available2018-07-26T15:27:18Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.other042383en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/13967-
dc.description.abstractПредставленная выпускная квалификационная работа посвящена анализу «красного цвета» как одного из важнейших колористических символов традиционной и современной культуры Китая. Впервые для отечественной гуманитарии предпринята попытка его комплексного изучения, включая генезис и смыслы, проявляющиеся в различных сферах религиозной, политической и художественной культуры Китая. Хронологические рамки исследования охватывают историю китайской цивилизации, начиная с эпохи неолита и до современности, что продиктовано необходимостью выявить начальный этап формирования «красного цвета» как универсального колористического символа и проследить эволюцию его смыслов в различные исторические эпохи. Автором также проведен самостоятельный анализ значений красного цвета в поэтической традиции на материале одного из самых авторитетных поэтических памятников (свод «Чуские строфы»). Работа основана на внушительном круге источников, включая исследовательскую литературу (33 публикации, из них 19 на русском, 8 на английском, 6 на китайском языках), комментированные издания «Чуских строф» и произведения живописного и декоративно-прикладного искусства (иллюстрации представлены в Приложении).ru_RU
dc.description.abstractThe graduation project is devoted to the analysis of “red colour” as one of the most important coloristic symbols of traditional and modern Chinese culture. For the first time in Russian sinology an attempt was made to conduct a comprehensive study of red colour symbolism, including genesis and different meanings, manifested in various spheres of religious, political and artistic culture of China. The study encompasses the history of Chinese civilization, from the Neolithic period to the present, that is necessary in order to reveal the initial stage of the formation of “red colour” as a universal coloristic symbol and to trace the evolution of its meanings in different historical epochs. The paper also gives a detailed analysis of the meanings of red colour in the poetic tradition based on one of the most authoritative ancient poetic anthologies “Chu ci” (also known as “Verses of Chu” and “Songs of Chu”). The project refers to a sufficient range of sources, including research literature (33 publications, 19 of them in Russian, 8 in English, 6 in Chinese), commentary editions of “Chu ci” and a number of art works (illustrations are presented in the Appendix).en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectцветru_RU
dc.subjectсимволикаru_RU
dc.subjectкрасный цветru_RU
dc.subject"Чуские строфы"ru_RU
dc.subjectкитайский языкru_RU
dc.subjectцветонаименованияru_RU
dc.subjectвосприятие цветаru_RU
dc.subjectкитайская культураru_RU
dc.subjectcolouren_GB
dc.subjectsymbolismen_GB
dc.subjectred colouren_GB
dc.subject"Verses of Chu"en_GB
dc.subjectChinese languageen_GB
dc.subjectcolour-nameen_GB
dc.subjectcolour perceptionen_GB
dc.subjectChinese cultureen_GB
dc.titleSymbolism of Red Colour in Chinese Cultureen_GB
dc.title.alternativeСимволика красного цвета в культуре Китаяru_RU
Appears in Collections:BACHELOR STUDIES

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VKR__Levina.pdfArticle2,88 MBAdobe PDFView/Open
reviewSV_Recenziya_na_VKR_Levinoj.pdfReviewRev574,63 kBAdobe PDFView/Open
reviewSV_st002764_Kravcova_Marina_Evgenevna_(supervisor)(Ru).txtReviewSV5,27 kBTextView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.