Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/1059
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFedotov, Yuri V.-
dc.contributor.authorBelova, Evgenia M.-
dc.date.accessioned2014-04-02T23:03:20Z-
dc.date.available2014-04-02T23:03:20Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/1059-
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to explain strategic role of Reverse logistics for manufacturing companies located in Russia from Resource-Based View perspective. Research work investigates the environmental factors determining resource commitment to reverse logistics. The aim of empirical part was to reveal how international exposure, length of product lifecycle, demand predictability, frequency of new product introduction and type of produced product impact resource commitment to reverse logistics. The findings, brought by the empirical study, confirmed most of the theoretical propositions, pointing to the importance of international exposure and frequency of new product introduction in determination of strategic role of reverse logistics.en_GB
dc.language.isoEnglishen_GB
dc.publisherMaster in International Business, Graduate School of Management, Saint Petersburg State Universityen_GB
dc.subjectreverse logisticsen_GB
dc.subjectstrategyen_GB
dc.subjectresource commitmenten_GB
dc.subjectResource-Based View (RBV)en_GB
dc.subjectобратная логистикаen_GB
dc.subjectстратегияen_GB
dc.subjectразмещение ресурсовen_GB
dc.subjectресурсный подходen_GB
dc.titleStrategic role of reverse logistics in manufacturing companiesen_GB
dc.title.alternativeСтратегическая роль обратной логистики в производственном сектореen_GB
dc.typeThesisen_GB
dc.contributor.altauthorБелова, Е. М.-
dc.description.altabstractПредставленная работа ставит перед собой цель объяснить стратегическую роль обратной логистики в Российском производственном секторе с точки зрения теории размещения ресурсов (ресурсного подхода). В рамках диссертации исследуется влияние факторов окружающей среды на решение менеджмента инвестировать ресурсы в организацию обратной логистики. Целью эмпирической части работы было выявить, как международная деятельность компании, длина жизненного цикла продуктов, прогнозируемость спроса, частота введения новых продуктов на рынок и тип производимого продукта влияют на склонность компаний инвестировать ресурсы в обратную логистику. Результаты эмпирического исследования подтверждают большинство теоретических предположений, указывая на особую значимость международной деятельности и частоты введения новых продуктов на рынок в определении стратегической роли обратной логистики.en_GB
Appears in Collections:Master's Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Belova_Advisor's Reference.pdf98,63 kBAdobe PDFView/Open
Belova_Referee's Review.pdf59,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.