Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/908
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAntonova, Anastasia S.-
dc.contributor.authorАнтонова, А. С.-
dc.date.accessioned2014-03-22T12:08:46Z-
dc.date.available2014-03-22T12:08:46Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/908-
dc.description.abstractMany studies of ecology oriented consumer behavior demonstrate that there are a lot of social-economic and psychological factors that influence consumers’ behavior on the market for ecological products. Considering this, present study investigates consumer behavior on the Russian market of ecological products on the example of ecological food products market. It is examined how different factors influence and contribute the understanding of consumer buying behavior patterns. Study outlines results from Russian customer surveying and interviewing. It reveals factors that are significant for local consumers and constructs model containing these specific factors. Empirical data was analyzed by both discriminant and logistic regression analysis in order to distinguish and interpret the characteristics of different consumer groups and then test the influence of concrete variables and aggregate factors on the purchasing actions. The purchase behavior is presented as a dependent variable and determined by the binominal distribution of purchase likelihood. In conclusion, the paper presents managerial implications and recommendations for marketing managers of international companies on how to adjust their marketing activities on the Russian market in order to obtain better market opportunities for their ecological products.en_GB
dc.language.isoEnglishen_GB
dc.publisherGraduate School of Management, Saint Petersburg University, Master in International Businessen_GB
dc.subjectconsumer behavioren_GB
dc.subjectmarketing strategyen_GB
dc.subjectecological productsen_GB
dc.subjectRussian food marketen_GB
dc.subjectdiscriminant analysisen_GB
dc.subjectlogistic regression analysisen_GB
dc.subjectповедение потребителейen_GB
dc.subjectмаркетинговая стратегияen_GB
dc.subjectэкологические продуктыen_GB
dc.subjectроссийский рынок продуктов питанияen_GB
dc.subjectдискриминантный анализen_GB
dc.subjectлогистический регрессионный анализen_GB
dc.titleEcological Orientation as a Sourсe of Competitive Advantage for International Companies on Russian Market: the Case of Ecological Food Product Marketen_GB
dc.title.alternativeЭкологическая ориентация как источник конкурентного преимущества международных компаний на российском рынке (на примере рынка экологических продуктов питания)en_GB
dc.typeThesisen_GB
dc.description.altabstractСогласно исследованиям, посвященные изучению поведения потребителей, существует множество социо-экономических и психологических факторов, которые определяют поведение потребителей на рынках экологичных продуктов. Опираясь на прошлые исследования, в настоящей работе изучается поведение потребителей на Российских рынках экологических продуктов на примере рынка экологических продуктов питания. В частности, исследуется, каким образом различные факторы влияют и объясняют поведение потребителей на данных рынках. В ходе исследования применялись количественные и качественные методы сбора и анализа информации. Исследование выявило факторы, значимые при объяснении поведения российских потребителей на рынках экологических продуктов питания. Также была построена модель потребительского поведения, применительная к данным рынкам. Для анализа эмпирических данных применялся дискриминантный анализ и метод логистической регрессии. Фактическое поведение покупателя было представлено в виде зависимой бинарной переменной со значениями наличия или отсутствия факта совершения покупки. В заключение приводятся рекомендации для менеджеров международных компаний по адаптации их маркетинговых инициатив для Российского рынка, чтобы обеспечить лучшее продвижения их экологическим продуктам.en_GB
Appears in Collections:Master's Theses



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.