Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/8709
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorStorchevoy, Maxim-
dc.date.accessioned2017-11-10T11:26:37Z-
dc.date.available2017-11-10T11:26:37Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/8709-
dc.description.abstractWe offer an approach for practical measuring of corporate social responsibility based on the stakeholder theory. This approach assumes that it is methodologically incorrect and technically infeasible to measure CSR on the basis of objective variables and through selfreporting procedures. A more correct and realistic method of measuring CSR should be based on a systematic survey of stakeholders' opinion. The research offers a concept of Fairness Index and provides results of its first empirical testing for several Russian and European companies.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherSt. Petersburg University Graduate School of Managementen_GB
dc.relation.ispartofseriesGSOM Emerging Markets Conference 2016;pp. 385-387-
dc.subjectbusiness ethicsen_GB
dc.subjectcorporate social responsibilityen_GB
dc.subjectcorporate social performanceen_GB
dc.subjectstakeholder theoryen_GB
dc.subjectobjective variablesen_GB
dc.subjectstakeholders’ opinionen_GB
dc.subjectRussiaen_GB
dc.subjectEuropeen_GB
dc.titleMeasuring CSR: The Index of Fairnessen_GB
dc.typeOtheren_GB
Располагается в коллекциях:Conference Papers & Presentations

Файлы этого ресурса:
Нет файлов, ассоциированных с этим ресурсом.


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.