Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/8645
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorMei, Chuncai-
dc.contributor.authorKharlampieva, Nadezhda K.-
dc.date.accessioned2017-10-28T16:01:28Z-
dc.date.available2017-10-28T16:01:28Z-
dc.date.issued2017-09-
dc.identifier.citationChuncai M., Kharlampieva N. K. History of sociology of education in China. Vestnik SPbSU. Sociology, 2017, vol. 10, issue 3, pp. 357–368.en_GB
dc.identifier.other10.21638/11701/spbu12.2017.308-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/8645-
dc.description.abstractThe history of sociology of education in China since the 1920s as an independent subject within the system of social sciences is presented in this article. Four steps are described: a period of initiation, periods of recession, reconstruction and modern development. These reveal a specific experience related to the evolution of the sociology of education in a major community in the world. The authors give as an example the policy of sociology education in China, which can change the collective spirit not only in its own country but also, possibly, in a system of education of the contemporary world on the basis of a global political approach in researching modern processes. Refs 45. Table 1.en_GB
dc.language.isoruen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesVestnik of St Petersburg University. Sociology;Volume 10; Issue 3-
dc.subjectChinaen_GB
dc.subjecthistoryen_GB
dc.subjectpoliticsen_GB
dc.subjectsociology on educationen_GB
dc.titleHistory of sociology of education in Chinaen_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 3

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
08-Chuncai.pdf167,5 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.