Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/765
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorStorchevoy, Maxim A.-
dc.date.accessioned2014-03-17T05:42:15Z-
dc.date.available2014-03-17T05:42:15Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/765-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/765-
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to build an integrative framework for our understanding of the firm which would embrace all alternative theories in the field into one logical scheme. There are multiple views of the firm - microeconomic view, transactional costs view, legal view, organizational theory view, resource-based view, knowledge-based view, relationship marketing and others. The main idea of this paper is that all arguments of these approaches may be systematized and built into one integrative framework which may be called a general theory of the firm.ru
dc.language.isoEnglishru
dc.publisherGraduate School of Management, Saint Petersburg State University-
dc.relation.ispartofseriesWorking Paper; #5 (E)-2010-
dc.subjecttheory of the firmru
dc.subjectcontract theoryru
dc.subjectopportunismru
dc.subjectnew institutional economicsru
dc.subjectnew institutionalismru
dc.subjectresource-based viewru
dc.subjectdynamic capabilitiesru
dc.subjectknowledge-based viewru
dc.subjectopen innovationsru
dc.subjectstakeholder theoryru
dc.subjectrelationship marketingru
dc.titleA general theory of the firm: From Knight to relationship marketingru
dc.typeWorking Paperru
dc.contributor.altauthorСторчевой, М. А.-
Располагается в коллекциях:Working Papers

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
5(E)_2010.pdf606,53 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.