Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11701/748
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorShirokova, Galina V.
dc.contributor.authorRybalchenko, Julia S.
dc.date.accessioned2013-12-12T07:10:06Z
dc.date.accessioned2014-03-17T05:42:12Z-
dc.date.available2013-12-12T07:10:06Z
dc.date.available2014-03-17T05:42:12Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/748
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/748-
dc.description.abstractThe goal of the master thesis is to analyze the factors that form students’ intentions to become social entrepreneurs. The main tasks of the paper include analysis of the antecedents and models of traditional entrepreneurial intentions, analysis of their application to social entrepreneurship, development and empirical validation of a model of social entrepreneurial intentions among students. The results of the research, based on the GUESSS project data from 26 universities, indicated positive effects of the elements of the Theory of Planned Behavior on social entrepreneurial intentions, and revealed the negative influence of formal social entrepreneurial education on social entrepreneurial intentions. Students from developing countries were found to have stronger intentions to become social entrepreneurs that students from developed countries. Practical recommendations would allow policy makers correct programs and redirects efforts in attempt to develop potential social entrepreneurs.ru
dc.description.abstractЦелью работы является анализ факторов, формирующих намерения студентов становиться социальными предпринимателями. В основные задачи работы входили анализ антецедентов и моделей предпринимательских намерений, применение данных моделей и антецедентов к социальному предпринимательству, а также разработка и эмпирический анализ концептуальной модели социально-предпринимательских намерений студентов. Результаты работы, полученные на основе анализа данных проекта GUESSS, который охватывает 26 университетов, выявили позитивное влияние элементов модели Теории Планового Поведения на социально-предпринимательские намерения студентов. Было также доказано негативное влияние наличия у студентов социально-предпринимательского образования на их намерения заниматься социальным предпринимательством. В работе было выявлено, что намерения студентов из развивающихся стран заниматься социально-предпринимательской деятельностью выше, чем намерения студентов из развитых стран. Работа предлагает практические рекомендации для различных управленческих кругов с целью увеличения числа потенциальных социальных предпринимателей.
dc.language.isoEnglishru
dc.publisherMaster in International Business, Graduate School of Management, Saint Petersburg State University
dc.subjectsocial entrepreneurshipru
dc.subjectsocial missionru
dc.subjectantecedents of entrepreneurial / social entrepreneurial intentionsru
dc.subjectTheory of Planned Behaviorru
dc.subjectcоциальное предпринимательствоru
dc.subjectсоциальная миссияru
dc.subjectантецеденты предпринимательских / социально-предпринимательских намеренийru
dc.subjectТеория Планового Поведенияru
dc.titleAn empirical analysis of social entrepreneurial intentions formation among students: evidence from GUESSS projectru
dc.title.alternativeЭмпирический анализ образования социально-предпринимательских намерений среди студентов: анализ данных проекта GUESSSru
dc.typeThesisru
dc.contributor.altauthorРыбальченко, Ю. С.
Appears in Collections:Master's Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rybalchenko_Advisor's Reference.pdf120,65 kBAdobe PDFView/Open
Rybalchenko_Referee's Review.pdf52,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.