Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/735
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.advisorGolubeva, Anastasia A.-
dc.contributor.authorUspasskaya, Elena-
dc.contributor.authorУспасская, Е.-
dc.date.accessioned2014-03-05T08:47:54Z-
dc.date.accessioned2014-03-17T05:42:09Z-
dc.date.available2014-03-05T08:47:54Z-
dc.date.available2014-03-17T05:42:09Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/735-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/735-
dc.description.abstractThe objective of the master’s thesis is to explore factors responsible for a company gaining and sustaining first mover advatnage in the growing market, and to illustrate them on the example of international companies operating in Russia that have production facilities in St. Petersburg and the Leningrad region that entered the Russian market at different periods of time –the 1990s, and the first decade of the 21st century. The tasks of the paper were to explore types of first mover advantage, and ways to measure it, analyze sources of first mover advantage in market and non-market environment of business, identify opportunities and challenges of doing business in emerging markets for first movers, and identify sources of first mover advantage based on the literature review of major works in the area, and conduct an empirical research to compare those sources with the factors responsible for gaining and sustaining FMA on the example of two international companies running operations in the market of St. Petersburg and the Leningrad region, namely companies working in tobacco and automobile industry. As a result of research an integrative framework has been developed. It is based on extensive literature review (59 sources), and is tested on the cases of two companies – JTI and Ford – operating in Russia.ru
dc.language.isoEnglishru
dc.publisherMaster in International Business, Graduate School of Management, Saint Petersburg State University-
dc.subjectfirst moversru
dc.subjectgaining and sustaining first mover advatnageru
dc.subjectкомпания-первопроходецru
dc.subjectполучение и поддержание преимуществ первопроходцаru
dc.titleGaining and sustaining first mover advantage in the growing market (a case of international companies operating in the market of St. Petersburg and the Leningrad region)ru
dc.title.alternativeПолучение и поддержание конкурентных преимуществ компаниями-первопроходцами на развивающихся рынках (на примере международных компаний, работающих в Санкт-Петербурге и Ленинградской области)ru
dc.typeThesisru
dc.description.altabstractМагистерская работа посвящена изучению факторов, отвечающих за получение и поддержание преимущества первопроходца на развивающемся рынке, на примере компаний, работающих в России и имеющих производства в Санкт-Петербурге и Ленинградской области. Задачами исследования являются изучение видов преимуществ первопроходца, анализ источников данных преимуществ, как в рыночной, так и нерыночной среде бизнеса, а также определение возможностей и рисков ведения бизнеса на развивающемся рынке России. В результате исследования была создана схема, куда вошли факторы, обеспечивающие преимущество первопроходца, в основе которой лежит тщательный анализ 59 исследований в области компаний-первопроходцев. Данная схема была протестирована в практической части работы на примере кейсов двух компаний, работающих в России - JTI и Ford.ru
Располагается в коллекциях:Master's Theses



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.