Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/7121
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorAverin, Vyacheslav А.-
dc.contributor.authorMalikova, Tatiana V.-
dc.contributor.authorKirillov, Dmitry S.-
dc.contributor.authorZemskikh, Philip V.-
dc.date.accessioned2017-08-25T09:49:00Z-
dc.date.available2017-08-25T09:49:00Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.citationAverin V. A., Malikova T. V., Kirillov D. S., Zemskikh P. V. Development of cognitive skills using virtual reality technology. Vestnik SPbSU. Psychology and Education, 2017, vol. 7, issue 2, pp. 154–168.en_GB
dc.identifier.other10.21638/11701/spbu16.2017.204-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/7121-
dc.description.abstractThis paper presents the results of research into the possibility of using virtual reality technology to develop learners’ cognitive abilities. It is shown that the use of special game technologies on the basis of the complex of virtual reality (Samsung Gear VR) promotes the development of cognitive abilities, including verbal and non-verbal ones (subtests 2–3 and subtests 7–8 of the Amthauer test), of mathematical abilities (subtests 5–6), of short-term memory (subtest 9 of Amthauer test), and also the development of the volume, alertness, stability and distribution of attention. Refs 11. Figs 6. Tables 3.en_GB
dc.language.isoruen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesVestnik of St Petersburg University. Psychology and Education;Volume 7; Issue 2-
dc.subjecttechnology of virtual realityen_GB
dc.subjectgame technologyen_GB
dc.subjectdevelopment of cognitive skillsen_GB
dc.titleDevelopment of cognitive skills using virtual reality technologyen_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
05-Averin.pdf1,1 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.