Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/7066
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorRoshchin, Sergey Yu.-
dc.contributor.authorSolntsev, Sergey A.-
dc.date.accessioned2017-08-20T16:15:47Z-
dc.date.available2017-08-20T16:15:47Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.other10.21638/11701/spbu18.2017.203-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/7066-
dc.description.abstractThis study analyses employees search by companies. We focus on channels of search that companies use. Using original data of 2015 survey of 1799 Russian companies on HR we found out that the most popular channels were Internet and informal social connections (friends, co-workers, relatives). State-owned companies use public employment agency while companies with foreign owners prefer formal channels (media ads, private employment agency). Also we don’t identify considerable influence of search costs on company’s choice of search channels. Companies in good financial shape use less channels of search. Interindustry differences are found insignificant.en_GB
dc.language.isoruen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesRussian Management Journal;Volume 15; Issue 2-
dc.subjectemployee searchen_GB
dc.subjectsearch channelsen_GB
dc.subjecthuman resource managementen_GB
dc.subjectRussian companiesen_GB
dc.subjectlabour marketen_GB
dc.titleHow Сompanies Search Employees: Empirical Evidence From Russian Companiesen_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
03-Roshchin.pdf217,8 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.