Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/6924
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorVasilieva, Nina М.-
dc.date.accessioned2017-07-18T15:24:42Z-
dc.date.available2017-07-18T15:24:42Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.citationVasiljeva N. M. Artist “Blue roses” In marginalia A. N. Benoit (Part II). Vestnik SPbSU. Arts, 2017, vol. 7, issue 2, pp. 156–167.en_GB
dc.identifier.other10.21638/11701/spbu15.2017.203-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/6924-
dc.description.abstractThe article deals with the relations between the renowned art critic Alexander N. Benois and the works of the “Blue Rose” group of artists of N. Sapunov and P. Utkin. The main discussion point is the comparison of Benois’ views on the creativity of these artists and an assessment of their heritage in the art criticism of the Soviet period. The author analyzes in detail the art critic E. Vodonos, I. Hofman, A. Rusakova, whose names are recognized by authorities in the history of an aesthetic evaluation of the Symbolist artists. Yet the main value of the published material is an introduction to entries transcribed by the author from catalogs of exhibitions held at the beginning of the twentieth century. Refs 37.en_GB
dc.language.isoruen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesVestnik of St Petersburg University. Arts;Volume 7; Issue 2-
dc.subjectmarginalia Benoisen_GB
dc.subjectthe association «Blue Rose»en_GB
dc.subjectN. Sapunoven_GB
dc.subjectart criticismen_GB
dc.subjectE. Vodonosen_GB
dc.subjectI. Hofmanen_GB
dc.subjectA. Rusakovaen_GB
dc.titleArtist “Blue roses” In marginalia A. N. Benoit (Part II)en_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
03-Vasiljeva.pdf556,51 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.