Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/6894
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorLoginov, Nikita I.-
dc.contributor.authorSpiridonov, Vladimir F.-
dc.date.accessioned2017-07-16T11:50:13Z-
dc.date.available2017-07-16T11:50:13Z-
dc.date.issued2017-03-
dc.identifier.citationLoginov N. I., Spiridonov V. F. Embodied Cognition as a Current Trend in Cognitive Psychology. Vestnik SPbSU. Psychology and Education, 2017, vol. 7. issue 1, pp. 25–42.en_GB
dc.identifier.other10.21638/11701/spbu16.2017.102-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/6894-
dc.description.abstractThe article describes one of the main trends in cognitive psychology — theoretical models associated with the phenomenon of embodied knowledge. We set shortcomings of the classical symbolic approach, the first theoretical approach established in cognitive psychology in 1950–70 years. The main branches of the new trend associated with embodied knowledge are described: grounded cognition, enactivism, phenomenological approach, neo-ecological approach, theory of dynamic systems. The first two of them are characterized in details. Refs 74.en_GB
dc.language.isoruen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesVestnik of St Petersburg University. Psychology and Education;Volume 7; Issue 1-
dc.subjectembodied cognitionen_GB
dc.subjectembodimenten_GB
dc.subjectcognitive psychologyen_GB
dc.subjectgrounded cognitionen_GB
dc.subjectenactivismen_GB
dc.subjecttheory of perceptual symbolsen_GB
dc.subjectindexical hypothesisen_GB
dc.titleEmbodied Cognition as a Current Trend in Cognitive Psychologyen_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
03-Loginov.pdf569,79 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.