Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/6737
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKirichenko, Alexander-
dc.date.accessioned2017-07-05T15:46:36Z-
dc.date.available2017-07-05T15:46:36Z-
dc.date.issued2016-12-
dc.identifier.citationKirichenko A. Der imaginäre Bühnenraum in Senecas Hercules Furens. Philologia Classica 2016, 11(2), 258–268.en_GB
dc.identifier.other10.21638/11701/spbu20.2016.205-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/6737-
dc.description.abstractThe goal of this article is to analyze the construction of space in Seneca’s Hercules Furens. It argues that the tragedy establishes a multi-tiered structural analogy among three conceptual domains — 1) the world of supernatural myth, which cannot be ‘shown’ on stage and which, for that reason, is described in rhetorically overblown ekphrastic passages, 2) the visually perceptible world of the stage action, and 3) the abstract world of ‘human life’. These three conceptual domains form an imaginary hybrid space within which philosophically relevant thought is not so much formulated as staged, thereby producing an emotionally powerful — and potentially transformative — effect on the recipient. In addition to offering a new interpretation of Hercules Furens, this article thus sheds some important light on the vexed issue of the philosophical intent of Senecan tragedy in general.en_GB
dc.language.isodeen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesPhilologia Classica;Volume 11; Issue 2-
dc.subjectSenecaen_GB
dc.subjectHercules Furensen_GB
dc.subjecttragedyen_GB
dc.subjectphilosophyen_GB
dc.titleDer imaginäre Bühnenraum in Senecas Hercules Furensen_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
06-Kirichenko.pdf575,38 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.