Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/6724
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorSeidensticker, Bernd-
dc.date.accessioned2017-07-05T14:51:29Z-
dc.date.available2017-07-05T14:51:29Z-
dc.date.issued2016-06-
dc.identifier.citationBernd Seidensticker. Der Sturz des Dädalus: Wolf Biermanns Rezeption des Mythos von Dädalus und Ikarus. Philologia Classica 2016, 11(1), 89–97.en_GB
dc.identifier.other10.21638/11701/spbu20.2016.109-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/6724-
dc.description.abstractIn the long history of the reception and transformation of the story about Daedalus and Icarus it was the fall of Icarus that more and more became the center of the artistic attention, whereas Daedalus was almost completely sidelined. This also holds true for the reception of the myth in art and literature of the German Democratic Republic. An interesting exception is the poet and song writer Wolf Biermann, who in a famous ballad stylized himself as Prussian Icarus, but after his expatriation from the GDR in 1976 identified himself with Dädalus. en_GB
dc.language.isodeen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesPhilologia Classica;Volume 11; Issue 1-
dc.subjectDaedalusen_GB
dc.subjectWolf Biermannen_GB
dc.subjectreception of the Daedalus and Icarus mythen_GB
dc.subjectantiquity in modern poetryen_GB
dc.subjectGDRen_GB
dc.titleDer Sturz des Dädalus: Wolf Biermanns Rezeption des Mythos von Dädalus und Ikarusen_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
10-Seidensticker.pdf601,58 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.