Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/6030
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKostromina, S. N. -
dc.contributor.authorDvornikova, T. A.-
dc.date.accessioned2017-03-14T12:54:26Z-
dc.date.available2017-03-14T12:54:26Z-
dc.date.issued2016-12-
dc.identifier.citationKostromina S. N., Dvornikova T. A. Psychological Factors of Cognitive Learning Strategies Formation in Students. Vestnik SPbSU. Series 16. Psychology. Education, 2016, issue 4, pp. 110–119.en_GB
dc.identifier.other10.21638/11701/spbu16.2016.409-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/6030-
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of psychological factors underlying the formation of cognitive learning strategies. The concept ‘cognitive learning strategies’ and their types is explained, the definitions ‘cognitive styles’, ‘learning styles’, ‘metacognition’ were analyzed. The results identify that the psychological characteristics responsible for the formation of cognitive learning strategies are, on the one hand, an ‘orientation towards time’, a ‘need for cognition’ and ‘autonomy’ (the factor of ‘constructing your personal space’), and, on the other hand, self-reflection, high normativity of behavior and self-control (the ‘regulative’ factor). Refs 21. Tables 2.en_GB
dc.description.sponsorshipThe study was supported by the Russian Foundation for Humanities, project No 14-06-00521.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesVestnik of St Petersburg University. Series 16. Psychology and Education;Issue 4-
dc.subjectlearning strategiesen_GB
dc.subjectcognitive strategiesen_GB
dc.subjecteducational activitiesen_GB
dc.subjectpsychological factorsen_GB
dc.titlePsychological Factors of Cognitive Learning Strategies Formation in Studentsen_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 4

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
09-Kostromina.pdf138,4 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.