Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11701/42794
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Овчинников Владислав Александрович | ru_RU |
dc.contributor.advisor | Ovcinnikov Vladislav Aleksandrovic | en_GB |
dc.contributor.author | Мосягин Олег Сергеевич | ru_RU |
dc.contributor.author | Mosagin Oleg Sergeevic | en_GB |
dc.contributor.editor | Литвинов Юрий Викторович | ru_RU |
dc.contributor.editor | Litvinov Urij Viktorovic | en_GB |
dc.date.accessioned | 2023-07-26T12:44:54Z | - |
dc.date.available | 2023-07-26T12:44:54Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | 076315 | en_GB |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11701/42794 | - |
dc.description.abstract | В работе рассказывается о разработанном движке для реализации симуляций физики частиц. Решение ориентировано на симуляции со сложной геометрией, представленной в виде набора треугольников. Внутри себя реализация скрывает работу с графическим API Direct3D 12. Для ускорения трассировки лучей в движке поддерживается использование возможностей такой части DirectX, как DXR. Благодаря этому, с помощью данного программного решения можно использовать для симуляций физических процессов аппаратную поддержку трассировки лучей, доступную на современном оборудовании (например, в видеокартах серии NVIDIA RTX). | ru_RU |
dc.description.abstract | The paper describes the developed engine for particle physics simulations. The solution is focused on simulations with complex geometry represented as a set of triangles. Internally, the implementation hides work with the Direct3D 12 graphics API. To speed up ray tracing, the engine supports the use of the capabilities of such a part of DirectX as DXR. Due to this, with this software solution, it is possible to use the hardware support for ray tracing available on modern hardware (for example, in NVIDIA RTX series graphics cards) for simulating physical processes. | en_GB |
dc.language.iso | ru | |
dc.subject | Direct3D 12 | ru_RU |
dc.subject | DXR | ru_RU |
dc.subject | трассировка лучей | ru_RU |
dc.subject | симуляция физики частиц | ru_RU |
dc.subject | программирование под видеокарты | ru_RU |
dc.subject | Direct3D 12 | en_GB |
dc.subject | DXR | en_GB |
dc.subject | ray tracing | en_GB |
dc.subject | particles physics simulation | en_GB |
dc.subject | graphics cards programming | en_GB |
dc.title | Implementing engine for particles simulation on GPU | en_GB |
dc.title.alternative | Реализация движка для симуляции физики частиц на GPU | ru_RU |
Appears in Collections: | BACHELOR STUDIES |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mosiagin_vkr.pdf | Article | 592,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
reviewSV_Mosagin_otzyv_naucnogo_rukovoditela_na_VKR.pdf | ReviewSV | 56,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
reviewSV_st076315_Mosagin_Oleg_Sergeevic_(supervisor)(Ru).txt | ReviewSV | 4,39 kB | Text | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.