Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11701/2310
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nifontova, Daria | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-28T11:38:29Z | - |
dc.date.available | 2016-06-28T11:38:29Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 1813-1921 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11701/2310 | - |
dc.description.abstract | The paper discusses the techniques of Early High Modern German drama implemented to ensure a better understanding by its recipient. In particular, the paper analyses the author — reader communicative framework in Shrovetide Plays (Fastnachtspiele) by Hans Sachs. Th e author of these texts resorts to a certain set of principles to ensure a better understanding of the play both by potential readers and audience (cognitive facilitation strategy). Th e strategy manifests itself through a range of devices, such as expansion of the title, stereotyped characters, explication of their motives for action, a structured summary of the plot included in the prologue and epilogue of the play. Refs 14. | en_GB |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются техники ориентации ранненововерхненемецкой драмы на ре- цептивные возможности ее адресата. На примере фастнахтшпилей Ганса Сакса анализируются особенности коммуникативной системы «автор — читатель». Отмечается, что в основе рассма- триваемых текстов лежит сумма принципов, используемых автором с целью облегчения пони- мания пьесы зрителем или читателем (авторская стратегия когнитивной разгрузки). В качестве реализации данной стратегии рассматриваются такие приемы, как расширение название пьесы, типизация действующих лиц, экспликация мотивов их действий, предварительное и заключи- тельное структурирование сюжета в прологе и эпилоге. Библиогр. 14 назв. | en_GB |
dc.language.iso | ru | en_GB |
dc.publisher | St. Petersburg State University | en_GB |
dc.relation.ispartofseries | Vestnik of St. Petersburg State University. Series 9. Philology. Asian Studies. Journalism;2 | - |
dc.subject | Early New High German Drama | en_GB |
dc.subject | ранненововерхненемецкая драма, | en_GB |
dc.subject | Fastnachtspiele | en_GB |
dc.subject | фастнахтшпили | en_GB |
dc.subject | cognitive facilitation strategy | en_GB |
dc.subject | стратегия когнитивной разгрузки | en_GB |
dc.subject | Hans Sachs | en_GB |
dc.subject | Ганс Сакс | en_GB |
dc.title | THE TECHNIQUES IMPLEMENTED IN EARLY HIGH MODERN GERMAN DRAMA TO ENSURE BETTER UNDERSTANDING BY ITS RECIPIENTS | en_GB |
dc.title.alternative | ТЕХНИКИ ОРИЕНТАЦИИ РАННЕНОВОВЕРХНЕНЕМЕЦКОЙ ДРАМЫ НА РЕЦЕПТИВНЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ ЕЕ ЗРИТЕЛЯ (ЧИТАТЕЛЯ) | en_GB |
dc.type | Article | en_GB |
Appears in Collections: | Articles |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
НифонтоваДЕ.pdf | 106,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.