Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/16728
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorRyazantseva, Tatiana I.-
dc.date.accessioned2019-12-04T11:51:17Z-
dc.date.available2019-12-04T11:51:17Z-
dc.date.issued2019-09-
dc.identifier.citationRyazantseva, T. I. (2019). On categories of hypertext. Media Linguistics, 6(3), 327–340.en_GB
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.21638/spbu22.2019.304-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/16728-
dc.description.abstractThe paper deals with the categories of hypertext as compared to the traditionally acknowledged categories of text. It treats both the technologically independent and technology-based properties of digital texts. Although the technological shift from the affective to the digital presentation leads to a significant growth of the role and impact of the addressee on the content of communication, nevertheless, the conceptual basis of hypertext is shown to be prevailing over its digital code-based properties. The essential distinction of hypertext from the paperbased text lies in the significant modification of the iconic principles and the predominance of the hypotext structure over the paragraph division. The author presents the systemic, formal, functional, and pragmatic categories as applied to the production and the reception hypertext representation models.en_GB
dc.language.isoruen_GB
dc.publisherSt Petersburg State Universityen_GB
dc.relation.ispartofseriesMedia Linguistics;Volume 6; Issue 3-
dc.subjecthypertext categoriesen_GB
dc.subjectsemantic hierarchyen_GB
dc.subjectnetwork cohesionen_GB
dc.subjectnon-linear structureen_GB
dc.subjectinteractivityen_GB
dc.titleOn categories of hypertexten_GB
dc.typeArticleen_GB
Располагается в коллекциях:Issue 3

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
327-340.pdf637,37 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.