Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/1141
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.advisorStarov, Sergey A.-
dc.contributor.authorBelova, Alexandra-
dc.contributor.authorБелова, А.-
dc.date.accessioned2014-04-04T20:27:13Z-
dc.date.available2014-04-04T20:27:13Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/1141-
dc.description.abstractThe goal of the following paper is to develop a set of actions and practical recommendations concerning balanced private label portfolio development, which can be beneficially applied to Russian retail market. Main objectives: 1) Study the private label strategies and FMCG retailer image components 2) Conduct an empirical study to identify factors affecting the perceived quality of the goods under private labels of retail chains Pyaterochka, Auchan and Prisma in various product categories 3) Investigate the perceived image of the chosen retailers, study the effect of perceived risks on the relation between retailer’s image and private label purchase decision-making process 4) Conduct an audit of existing private label strategy and propose strategic recommendations for the further store brand portfolio improvement (Prisma case) Main results: Potential of private label as a strategic tool is vastly underestimated by the retailers operating on Russian market 1) Negative stereotype regarding quality of private label exist on Russian market. Accordingly, companies need to convert it into “high quality goods” preposition with the right communications 2) Perceived quality of goods under private labels is affected differently by the associations with product category and retailer in dependence with the product category the item belongs to 3) Associations with the retailer and as following with its brand are a part of image considered and also affect the purchase intention of private label goods 4) Correct extension of the PL portfolio will contribute to differentiation of the retailer and increase loyalty to the brand as well as the entire chain as a whole 5) The current Prisma private label portfolio may be stretched vertically , as well as horizontally to the unused previously product categories 6) Premium private label introduction is a prosperous dimension for the further portfolio extension for Prisma retail chain on Russian market, which is affordable for the company in terms of store image and brand equity accumulation.en_GB
dc.language.isoEnglishen_GB
dc.publisherMaster in International Business, Graduate School of Management, Saint Petersburg State Universityen_GB
dc.subjectbrandingen_GB
dc.subjectprivate labelsen_GB
dc.subjectstore imageen_GB
dc.subjectperceived risksen_GB
dc.subjectperceived qualityen_GB
dc.subjectretailen_GB
dc.subjectсобственные торговые маркиen_GB
dc.subjectбрендингen_GB
dc.subjectимидж розничных сетейen_GB
dc.subjectвоспринимаемые рискиen_GB
dc.subjectвоспринимаемое качествоen_GB
dc.subjectрозничная торговляen_GB
dc.titlePrivate label portfolio management for international retail chain in the Russian consumer market (case of Prisma)en_GB
dc.title.alternativeУправление портфелем частных торговых марок международной розничной сети на российском потребительском рынке (на примере сети PRISMA)en_GB
dc.typeThesisen_GB
dc.description.altabstractЦель: разработка мероприятий по созданию и поддержанию сбалансированного портфеля собственных торговых марок, применимого к реалиям российского рынка розничной торговли Задачи: 1) Изучить бренд-стратегии СТМ и составляющие имиджа розничной сети FMCG 2) Провести эмпирическое исследование для выявления факторов, влияющих на воспринимаемое качество товаров под СТМ сетей «Пятёрочка», «Ашан» и «Призма» в разных товарных категориях 3) Исследовать воспринимаемый имидж выбранных розничных сетей 4) Провести аудит существующих бренд-стратегий СТМ сети «Призма» 5) Предложить практические рекомендации по формированию сбалансированного марочного портфеля СТМ для сети «Призма» Основные результаты исследования: 1) Потенциал собственных торговых марок как важнейшего стратегического инструмента недооценен российскими рителерами 2) На российском рынке существует негативный стереотип относительно качества товаров под собственными торговыми марками. С помощью маркетинговых коммуникаций, розничным сетям предлагается разрушить сложившийся стереотип, донеся до покупателя выгоды от приобретения товаров под СТМ. 3) Исследование подтверждает различие во влиянии ассоциаций с ритейлером и ассоциаций с товарной категорией на воспринимаемое качество СТМ в разных товарных категориях 4) Correct extension of the PL portfolio will contribute to differentiation of the retailer and increase loyalty to the brand as well as the entire chain as a whole 5) Существующий марочный портфель розничной сети Prisma имеет потенциал для расширения 6) Введение СТМ категории «премиум» в марочный портфель розничной сети является перспективным и своевременным решением, поскольку накопленного марочного капитала сети достаточно для дальнейшего расширения ее портфеля по предложенным направлениям.en_GB
Располагается в коллекциях:Master's Theses



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.