Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://hdl.handle.net/11701/1038
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Shirokova, Galina V. | - |
dc.contributor.author | Kostyan, Valeria | - |
dc.date.accessioned | 2014-04-02T20:18:23Z | - |
dc.date.available | 2014-04-02T20:18:23Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11701/1038 | - |
dc.description.abstract | The current master thesis is dedicated to the developing research field on student entrepreneurship and studies factors influencing entrepreneurial attitude formation among students from two different contexts: efficiency- and innovation-driven economies. The relevance of the research is connected with the conceptualization and systematization of the studied phenomena of graduate entrepreneurial intentions as one of most effective lever of entrepreneurship activity development. The results of GUESSS project involving 26 universities allowed to test research hypotheses comparing entrepreneurial intention, attitudes and factors, influencing attitude’ formation among student from two groups. The hypotheses accepted suggest that there is a positive relationship between contextual, personal factors and entrepreneurial attitude – significant predictor of entrepreneurial intention. The results revealed higher entrepreneurial intentions and more positive entrepreneurial attitude among students from emerging economies. Theoretical implications of our study relate to the development a new model applicable in two different contexts for measuring entrepreneurial attitude. Practical recommendations would allow teachers, policy makers correct programs and redirects efforts in attempt to get higher desirability of entrepreneurial career in certain context. | en_GB |
dc.language.iso | English | en_GB |
dc.publisher | Master in International Business, Graduate School of Management, Saint Petersburg State University | en_GB |
dc.subject | entrepreneurial intentions | en_GB |
dc.subject | students' attitude towards entrepreneurship | en_GB |
dc.subject | countries with advanced and emerging economies | en_GB |
dc.subject | предпринимательские намерения | en_GB |
dc.subject | студенческое отношение к предпринимательству | en_GB |
dc.subject | страны с развитой и развивающейся экономикой | en_GB |
dc.title | Comparative analysis of entrepreneurial intentions among students: evidence from GUESSS project | en_GB |
dc.title.alternative | Сравнительный анализ предпринимательских намерений студентов: анализ данных проекта GUESSS | en_GB |
dc.type | Thesis | en_GB |
dc.contributor.altauthor | Костян, В. | - |
dc.description.altabstract | Магистерская диссертация посвящена исследованию предпринимательских намерений студентов в развитых и развивающихся странах. Научная новизна работы связана с концептуализацией и систематизацией феномена студенческого предпринимательства с точки зрения намерения, восприятия, а также выделением факторов влияющих на формирование предпринимательского отношения в двух группах стран. Исследование международной выборки проекта GUESSS включающей 11 развивающихся и 12 развитых стран позволило подтвердить гипотезы, утверждающие наличие положительной взаимосвязи между мотивацией, верой в собственные силы, поддержкой со стороны университета и желанием стать предпринимателем. Дальнейшее исследование определило различия между студентами развитых и развивающихся стран. Это, с одной стороны, имеет большое теоретическое значение для исследуемого проблемного поля; а с другой позволяет использовать конкретные меры для повышения привлекательности предпринимательства в условиях конкретной экономической среды. Работа также предлагает практические рекомендации для управленческих кругов. | en_GB |
Располагается в коллекциях: | Master's Theses |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kostyan_Advisor's reference.pdf | 108,48 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть | |
Kostyan_Referee's Review.pdf | 86,37 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.