Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/7567
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.advisorКреер Михаил Яковлевичru_RU
dc.contributor.authorПетренко Юлия Витальевнаru_RU
dc.contributor.authorPetrenko Yuliyaen_GB
dc.contributor.editorПавловская Ирина Юрьевнаru_RU
dc.contributor.editorPavlovskaia Irina Iurevnаen_GB
dc.date.accessioned2017-09-29T13:39:31Z-
dc.date.available2017-09-29T13:39:31Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.other049327en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/7567-
dc.description.abstractРабота посвящена изучению проблем обучения слушателей курсов деловой письменной речи на английском языке. Актуальность нашей работы определяется: • развитием новых стандартов письменной деловой коммуникации ввиду развития электронных видов общения; • необходимостью овладения актуальными навыками деловой переписки слушателями курсов английского языка и корпоративного сообщества; • важностью деловой переписки, как неотъемлемой части жизни современного человека; • необходимостью детального изучения и анализа аспектов деловой переписки для выявления факторов успешной коммуникации. На основе этих актуальных проблем мы разработали методику профильно-ориентированного обучения слушателей письменной деловой речи на английском языке. Объектом исследования является процесс обучения деловой письменной речи слушателей курсов английского языка. Предметом исследования является выявление факторов эффективности письменной деловой речи в современном мире. Цель исследования заключается в разработке методических основ обучения письменной деловой речи и анализе экспериментального обучения слушателей курсов делового английского языка уровня A2. Основные задачи: 1. проанализировать литературу по теме исследования; 2. подробно описать виды документации в деловой корреспонденции; 3. установить особенности деловой письменной речи как объекта обучения; 4.установить лингвистические, социокультурные, прагматические особенности делового письма на английском языке; 5. создать экспериментальный комплекс упражнений по обучению деловой письменной речи; 6. проанализировать результат обучения. В первой главе освещены лингвистические особенности письменной деловой речи на английском языке, языковые и культурные характеристики письменных жанров деловых писем, прагматика и сферы функционирования делового письма. Во второй главе курса освещены вопросы особенностей структуры обучения элементам делового письма на английском, составлена классификация деловых документов, проанализировано экспериментальное обучение слушателей курсов английского языка. Используемая литература: 1. David Cotton, David Falvey. “New Market Leader Elementary course”. Pearson Education, 2007. 2. О. В Кобзеева. “Особенности официально-деловой письменной речи”. Учебное пособие. Омск, СабАДИ, 2009. 3. Carey J. A. Dugger “Business Letters for Busy People”. National Press Publications, Rockhurst University, 2010. 4. Кирсанова М.В. “Делова переписка”. Учебное пособие. Москва, 2010. 5. Минто Б. “Золотые правила Гарварда и МакКинзи. Правила магической пирамиды для делового письма”. Роман-пресс, 2014. 6. Jeffrey L., Seglin, Edward Coleman. “The AMA Handbook of Business Letters”. American Business Association, 2012. 7. A. Ashley. “A Handbook of Commercial Correspondence”. Oxford University Press, 2010. 8. Andrew Littlejohn. “Company to Company A task-based approach to business e-mails, letters and faxes. Fourth edition”. Cambridge University, 2005. 9. Anthony, L. (1997). ESP: What does it mean? ON CUE. http://www.interserver.miyazakimed.ac.jp/~cue/pc/anthony.htm Retrieved August, 2006. 10. Carver, D. (1983). Some propositions about ESP. The ESP Journal, 2, 131-137. 11. Dudley-Evans, T., and St John, M. (1998). Developments in ESP: A multi-disciplinary approach. Cambridge: CUP. 12. Gatehouse, K. (2001) Key issues in English for Specific Purposes: (ESP) Curriculum development. TESL Journal Vol. VII, No.10, October 2001, http://www.iteslj.org/Articles/Gatehouse-ESP.html, Retrieved August, 2006. 13. Hutchinson, T., and Waters, A. (1987) English for Specific Purposes: a Learning –centered Approach, Cambridge: CUP. 14. Колкер Я. М., Устинова Е. С., Еналиева Т. М. Практическая методика обучения иностранному языку. - М., 2000. 15. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам. - М., 2005. 16. Громова, Н.М. Деловое общение на иностранном языке: методика обучения / Н.М. Громова. - М.: Магистр: ИНФРА-М, 2010. – 285 с. 17. Щукин, А.Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика: Учебное пособие для преподавателей и студентов / А.Н. Щукин. 2-е изд., испр. и доп. – М.: Филоматис, 2006. - 480 с. 18. Business Result. Advanced. Student’s book / K. Baade [et al.]. – Oxford: Oxford university press, 2009B. – 169p. 19. Skehan, P. Issues in the Testing of English for Specific purposes / P. Skehan // Language Testing. – 1984. – Vol. 1 (2). – Pp. 202-220.ru_RU
dc.description.abstractThe work is devoted to studying the problems of teaching business writing to language schools learners The relevance of our work is determined by: • development of new standards of written business communication due to the development of electronic communication; • the need to master the current skills of business correspondence by language schools learners and the corporate community; • the importance of business correspondence, as an integral part of the life of modern people; • the need for the study and analysis of aspects of business correspondence to identify factors for successful communication. On the basis of these urgent problems, we developed a methodology for profile-oriented training of students in business writing. The object of the study is the process of teaching business writing to the language schools learners. The subject of the study is to identify the factors of effectiveness of business writing in the modern world. The aim of the study is to develop methodological bases for the training of business writing and analysis of the pilot training of language schools learners at level A2. The main goals are: 1. to analyze the textbooks; 2. to describe in detail the types of documentation in business correspondence; 3. to establish the features of business writing as an object of instruction; 4. to establish linguistic, socio-cultural, pragmatic features of business letters in English; 5. to create an experimental set of exercises to teach business writing; 6. to analyze the results of the training. The first chapter covers the linguistic features of Business writing, the linguistic and cultural characteristics of written genres of business letters, the pragmatics and the spheres of functioning of a business letter. In the second chapter the features of the structure of teaching the elements of a business letter in English are described, a classification of business documents is created, the experimental training of students of English courses is analyzed. Bibliography: 1. David Cotton, David Falvey. "New Market Leader Elementary course". Pearson Education, 2007. 2. O. In the Kobzeev. "Features of official and business writing." Tutorial. Omsk, Sabadi, 2009. 3. Carey J. A. Dugger "Business Letters for Busy People". National Press Publications, Rockhurst University, 2010. 4. Kirsanova M.V. "Business correspondence." Tutorial. Moscow, 2010. 5. Minto B. "The Golden Rules of Harvard and McKinsey. The rules of the magic pyramid for business letters. " Roman Press, 2014. 6. Jeffrey L., Seglin, Edward Coleman. "The AMA Handbook of Business Letters". American Business Association, 2012. 7. A. Ashley. "A Handbook of Commercial Correspondence". Oxford University Press,. 8. Andrew Littlejohn. "Company to Company A task-based approach to business e-mails, letters and faxes. Fourth edition ". Cambridge University, 2005. 9. Anthony, L. (1997). ESP: What does it mean? ON CUE. Http://www.interserver.miyazakimed.ac.jp/~cue/pc/anthony.htm Retrieved August, 2006. 10. Carver, D. (1983). Some propositions about ESP. The ESP Journal, 2, 131-137. 11. Dudley-Evans, T., and St John, M. (1998). Developments in ESP: A multi-disciplinary approach. Cambridge: CUP. 12. Gatehouse, K. (2001) Key issues in English for Specific Purposes: (ESP) Curriculum development. TESL Journal Vol. VII, No.10, October 2001, http://www.iteslj.org/Articles/Gatehouse-ESP.html, Retrieved August, 2006. 13. Hutchinson, T., and Waters, A. (1987) English for Specific Purposes: a Learning-based Approach, Cambridge: CUP. 14. Kolker Ya. M., Ustinova E. S., Enalieva TM Practical methods of teaching foreign languages. - M., 2000. 15. Gal'skova ND, Gez N.I. The theory of teaching foreign languages. - M., 2005. 16. Gromova, N.M. Business communication in a foreign language: the teaching methodology / NM. Gromov. - M .: Master: INFRA-M, 2010. - 285 p. 17. Shchukin, A.N. Teaching Foreign Languages: Theory and Practice: A Textbook for Teachers and Students / A.N. Shchukin. 2 nd ed., Rev. And additional. - Moscow: Filomatis, 2006. - 480 p. 18. Business Result. Advanced. Student's book / K. Baade [et al.]. - Oxford: Oxford university press, 2009B. - 169p. 19. Skehan, P. Issues in the Testing of English for Specific Purposes / P. Skehan // Language Testing. - 1984. - Vol. 12). - Pp. 202-220.en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectДеловая письменная речьru_RU
dc.subjectписьмоru_RU
dc.subjectобучениеru_RU
dc.subjectкурсы английского языкаru_RU
dc.subjectофициально-деловой стильru_RU
dc.subjectделовая корреспонденция.ru_RU
dc.subjectBusiness writingen_GB
dc.subjectEnglish language coursesen_GB
dc.subjectBusiness writing teachingen_GB
dc.subjectlanguage schools learnersen_GB
dc.titleTeaching business writing to language school learnersen_GB
dc.title.alternativeОбучение деловой письменной речи слушателей курсов английского языкаru_RU
Располагается в коллекциях:MASTER'S STUDIES



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.