Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/11701/42489
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.advisorРябова Анна Львовнаru_RU
dc.contributor.advisorRabova Anna Lvovnaen_GB
dc.contributor.authorОйос Касулу Йессика Паолаru_RU
dc.contributor.authorOjos Kasulu Jessika Paolaen_GB
dc.contributor.editorМаковецкий Евгений Анатольевичru_RU
dc.contributor.editorMakoveckij Evgenij Anatolevicen_GB
dc.date.accessioned2023-07-26T12:04:16Z-
dc.date.available2023-07-26T12:04:16Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.other102694en_GB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11701/42489-
dc.description.abstractПреподаватели, психологи и специалисты по международным отношениям российских университетов опубликовали множество работ на различные темы, связанные с образом жизни иностранных студентовв России. Эти исследования занимают центральное место в рамках данного исследования, они были собраны и проанализированы с целью детального изучения процесса аккультурации латиноамериканских студентов и формирования образа России во всем мире. Таким образом, мы определяем вторичное исследование как метод, используемый для привлечения существующих данных, полученных из различных каналов, таких как журналы, материалы конференций и веб-страницы государственных учреждений, таких как studyinrussia.ru . Принимая во внимание Меморандум об аккультурации, изложенный Редфилдом, Линтоном и Херсковицем, термин "аккультурация" относится к культурным изменениям, возникающим в результате аутентичного опыта при соприкосновении различных культур. Аналогичным образом, межкультурная адаптация у Стефаненко, Ардилы и др. описывается как процесс вхождения в новую культуру путем постепенного принятия ее ценностей, норм и обычаев. Во второй главе мы определим основные аспекты, которые влияют на то, чтобы латиноамериканские студенты заинтересовались русской культурой, погрузились в нее и продемонстрировали (полное или частичное) принятие. Среди названий, которые включают в себя основную литературу для этого раздела, выделяется длинный путь, многочисленные результаты и приложения в этой области", проделанный Ольгой В. Масловой с 2005 года во всем, что связано с процессом аккультурации иностранных студентов в отношении таких аспектов, как гендер, социальная динамика, стереотипы, личность., среди прочих. Таким образом, текущее исследование претендует на то, чтобы пролить свет на процесс аккультурации латиноамериканских студентов как на целостный процесс, который неразрывно связан с образом России. Считается, что до тех пор, пока процесс аккультурации проходит более гладко, образ России, создаваемый студентами, также является более позитивным, и наоборот. Основная цель: Описать процесс аккультурации иностранных студентов в России. Конкретные цели: Изучить особенности восприятия латиноамериканскими студентами культурного контраста между родной страной и Россией. Раскрыть особенности процесса аккультурации латиноамериканских студентов и то, как у них формируется образ России. Изучить процесс формирования образа России и его потенциал как инструмента для понимания процесса аккультурации иностранных студентов. Образ понимается как элемент мировоззрения, которая находится в постоянном изменении и возникает в результате взаимосвязи факторов, задействованных при аккультурации.ru_RU
dc.description.abstractAccording to the Ministry of Education of the Russian Federation, there are more than 250 thousand foreign students enrolled in Russian universities . As for the Latin American population: access to university education, a cultural experience overseas, and positive recommendations from fellow countrymen have been key aspects at the time of giving preference to the Russian Federation among many other potential countries. Therefore, it is significant to understand the phenomenon of the Latin Americans studying in Russian universities and how the image formation of the host country changes along the process of acculturation. Teachers, psychologists and international relations specialists in Russian universities have published numerous works on different topics related with the lifestyle of Latin Americans in Russia. These studies are central to the body of this research, they were compiled and analyzed in order to examine in detail the acculturation process of Latin American students, and the formation of the image of Russia throughout. Thus, we define secondary research as the method used for involving existing data sourced from different channels such as journals, conference proceedings, and webpages of government institutions such as studyinrussia.ru. Considering the Memorandum of Acculturation stated by Redfield, Linton and Herskovits, the term acculturation refers to the cultural changes originated in the authentic experiences when different cultures get in contact. In a similar way, межкультурная адаптация [mezhkul'turnaya adaptatsiya] in Stefanenko in Ardila et al. , is described as the process of getting into a new culture by gradually adopting its values, norms and customs. Provided that both terms are often used interchangeably, the first chapter aims to describe in detail the theoretical background of the process of acculturation. Otherwise, hereinafter it will be separately recalled as "intercultural adaptation" to denote its specific traits, and concrete contributions made by the authors. Together with it, we will discuss the peculiarity of student migration to whom access to the trend of internationalization of higher education is in great demand and nevertheless, brings its own particular challenges. In the second chapter, we will identify the main aspects that influence Latin American students to get interested, immerse, and show (full or partial) acceptance of Russian culture. Among the titles that include the body of literature for this section, it is of prominence the long journey, multiple results and applications in the field taken by Olga V. Maslova since 2005 in everything that has to do with the acculturation process of foreign students regarding aspects such as gender, social dynamics, stereotypes, personality, among others. In addition, the valuable experiences of students and teachers registered as entries in the university web pages sample testimonies of first hand key to understand how the process of acculturation is being carried out. Thus, the current research pretends to shed light on the process of acculturation of Latin American students as a whole process that is inextricably intertwined with the image of Russia. It is believed that as long as the process of acculturation goes smoother, the image of Russia created by the students is more positive as well, and vice versa. Main objective: To describe the acculturation process of foreign students in Russia Specific objectives: 1. To explore the similarities and differences in contrast perceived by the Latin American students in Russia. 2. To uncover the peculiarities of the acculturation process of Latinoamerican students and how these shape the image of Russia along. 3. To examine the process of image formation and its potential as a tool for understanding the acculturation process of foreign students. Image is understood as a construct of the worldview which is in permanent change and comes as a result of the interrelation of the factors involved when acculturating.en_GB
dc.language.isoru
dc.subjectМежкультурная Адаптацияru_RU
dc.subjectЭтнокультурная компетентностьru_RU
dc.subjectКоммуникативный этностильru_RU
dc.subjectБазовые убеждения личностиru_RU
dc.subjectКультурный шокru_RU
dc.subjectЭтническая идентичность.ru_RU
dc.subjectAcculturationen_GB
dc.subjectIntercultural adaptationen_GB
dc.subjectLatin American students. Social dynamicsen_GB
dc.subjectRussian cultureen_GB
dc.subjectEthnic identityen_GB
dc.subjectCultural distanceen_GB
dc.subjectCore values and beliefsen_GB
dc.subjectIntercultural Competenceen_GB
dc.titleForeign Students' Image of Russia: a Culturological Analysisen_GB
dc.title.alternativeОбраз России у студентов-иностранцев: культурологический анализru_RU
Располагается в коллекциях:MASTER'S STUDIES



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.